Generelle oplysninger
Akshop.dk (Juridisk navn: AK Smede & Staldteknik ApS)
Cvr-nr. 36935847
Mølleskovvej 4, Ilskov
7451 Sunds
arne@akstaldteknik.dk
Tlf. + 45 23 93 45 16
Nedenstående salgs- og leveringsbestemmelser gælder for alle leverancer fra Akshop.
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Akshop.
Dokumentation
Tolerancer i højder på hegn forekommer, køber skal acceptere mindre tolerancer i forhold til opgivne mål.
Til alle Akshop galvaniserede dele udføres galvaniseringen som varmforzinkning i henhold til DS/EN ISO 1461.
En galvanisering har til formål at beskytte stålmaterialer imod rust. Galvanisering har således til formål at beskytte materialet frem for en visuel betragtning. Galvaniseringens overflade kan have lidt lysere og mørkere pletter, men materialet er stadig 100% beskyttet mod rust.
Priser og betaling
Alle priser på webshoppen er angivet i danske kroner inklusiv moms. Fragtpriserne er ligeledes angivet i danske kroner inklusiv moms.
På Akshop webshop har kunden mulighed for at betale med betalingskort eller vælge forudbetaling via bankoverførsel.
Ved betaling via bankoverførsel er kunden ikke omfattet af indsigelsesordningen. Betaling med betalingskort udføres over webshoppen via en sikker betalingsløsning, OnPay.
Vi tager imod følgende betalingskort: Dankort, E-dankort, Visa, Mastercard. Ved betaling med betalingskort hæves beløbet først når varen afsendes. Hvis der gennemføres et køb på et firma Mastercard, bliver der pålagt 2,55% i gebyr fra vores udbyderes side. Dette kort gebyr vil også blive hævet.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
(Nævn de internationale kortudstedere, der kan benyttes hos jer, fx Visa, MasterCard)
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Leveringstidspunkt og transport
Levering af varer fra Akshop anses for sket, når kunden har fået varen udleveret.
Bestillingerne sendes med GLS, PostNord eller fragtmænd, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og Akshop.
De angivne fragtpriser på webshoppen er gældende for leverancer til Danmark og dertilhørende brofaste øer.
Vi kan sende pakker under 20 kg med PostNord og GLS til øer, såsom Bornholm, Samsø osv.
Der er differentieret leveringstider afhængig af produktet.
Der kan opstå situationer, hvor pakker sendt med levering til en PostNord eller GLS Pakkeshop, vil blive sendt til en anden nærliggende pakkeshop end den valgte grundet pladsproblemer.
Hvis kunden ikke afhenter varen i pakkeshoppen inden for fristen, bliver varen returneret til os automatisk. Vi vil her opkræve dig de direkte omkostninger, vi bliver pålagt i forbindelse med returforsendelsen. Hvis du ønsker at få genfremsendt varen, skal kunden selv betale for dette.
Leveringstider:
- Hegn og stolper, op til 4 arbejdsuger efter ordreafgivelsens næst komne hverdag.
- Højbede, op til 6 hverdage efter ordreafgivelsen.
- Blomsterkummer/krukker, op til 6 hverdage efter ordreafgivelsen.
- Skraldespandsskjulere, op til 6 hverdage efter ordreafgivelsen.
- Terrasser, op til 4 uger efter ordreafgivelsens næst komne hverdag.
Der tages forbehold for pludselig udsolgte varer, her vil leveringstiden blive lidt længere. Hvis denne situation skulle forekomme, kontakter vi kunden med det samme.
Risiko
Risikoen for varer købt over AK Smede & Staldteknik’s webshop overgår til køber ved leveringen. Er varen blevet beskadiget eller forringet opfordrer vi kraftigt til at du meddeler dette til fragtmanden med det samme ved leveringen. Kontakt os hurtigst muligt og meget gerne indenfor 3 hverdage.
Ved erhvervskøb skal du undersøge varen og påfører på fragtbrevet, hvis varen er beskadiget eller forringet. Du skal reklamere straks.
Reklamation
Eventuelle fejl eller mangler ved varer leveret fra AK Smede & Staldteknik skal påberåbes indenfor rimelig tid og senest inden 1 2 måneder efter, at kunden har opdaget fejlen. Det er kundens pligt at angive, og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Dersom kunden opdager en fejl, skal kunden rette henvendelse til AK Smede & Staldteknik. Kunden kan som udgangspunkt kun klage over de fejl, der viser sig senest 2 år efter, kunden har fået leveret varen det følger af købeloven.
Du kan som kunde vælge om varen skal repareres eller byttes. Undtagelsen til denne hovedregel er, hvis ombytningen er umulig eller vil medføre uforholdsmæssige store omkostninger til AK Smede & Staldteknik. I sådanne tilfælde gives pengene retur. Kunden har 2 års reklamationsret.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Hvis varen skal sendes ind i forbindelse med reklamationen skal den sendes til
AK Smede & Staldteknik ApS
Mølleskovvej 4, Ilskov
7451 Sunds
Tlf. 9714 5255
Cvr. nr. 36935847
Men kontakt os, før du sender varen. Det er ikke sikkert, at det er nødvendigt at sende varen.
Reklamationsret ved erhvervskøb:
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Men kontakt os, før du sender varen. Det er ikke sikkert, at det er nødvendigt at sende varen.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til arne@akstaldteknik.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: (indsæt varetyper).
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: (indsæt beløb).
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling (pakkeshop) eller pakker sendt pr. efterkrav.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, er undtaget fortrydelsesretten.
Force Majeure
AK Smede & Staldteknik er berettiget til at annullere ordrer eller udskyde leverancer, og er i øvrigt fri for ansvar i tilfælde af manglende, mangelfuld eller forsinket levering hvis der er tale om force majeure.,
Kundens misligholdelsesbeføjelser bortfalder i sådanne tilfælde og kunden kan ikke fremsætte krav mod akshop.dk af nogen art.
Ansvarsbegrænsning ved erhvervskøb
Et erstatningskrav overfor akshop.dk kan ikke overstige fakturabeløbet for de solgte Produkter og begrænses i øvrigt til skader, som ved indgåelse af Aftalen typisk kan forudses, og hvor Akshop har handlet groft uagtsomt.
Akshop hæfter ikke for driftstab, avancetab eller andre indirekte tab i anledning af Aftalen, herunder indirekte tab, der opstår som følge af forsinkelse eller mangler ved de solgte Produkter.
Hvis der opstår en ekstraordinær situation, som er uden for Akshops kontrol, eller hvor forpligtelsen grundet uforudsete eller udefrakommende begivenheder er blevet usædvanligt byrdefulde for Akshop at opfylde - og som må anskues som force majeure eller hardship - vil Akshops forpligtelser blive suspenderet. Tidsrammen for suspenderingen vil være så længe den akutte situation varer. Eksempler omfattet af force majeure og hardship er naturkatastrofer, brand, krig, rekvirering, beslaglæggelse, valutarestriktioner, oprør, uroligheder, pandemier, mangel på transportmidler, almindelig vareknaphed, restriktioner af drivkraft, myndighedspåbud, sygdomsudbrud, sundhedskriser, epidemier, pandemier, strejke eller produktionsforstyrrelser hos leverandører, hvor Sælger ikke kan holdes ansvarlig.
Det påhviler Akshop uden ugrundet ophold skriftligt at underrette Kunden, dersom der indtræffer omstændigheder som nævnt ovenfor.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, Adresse, Tlf. nr, og e-mailadresse.
Hvis kunden er en virksomhed eller offentlig institution har vi udover ovenstående brug for CVR-nr. og EAN-nr.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Vi vidergiver dit navn, adresse, tlf. nr og emailadresse til fragtfirmaet, så varen kan leveres hos dig eller til det afhentningssted, du har valgt.
I nogle tilfælde vidergiver vi dine oplysninger til vores leverandør, hvis der er brug for de sender en varen direkte til dig. Det kan være i tilfælde af en reklamation. Der er også nogle varer der bliver sendt direkte fra leverandørens lager.
Vi vidergiver din mailadresse til Trustpilot med det formål at indsamle kundernes bedømmelser af vores webshop.
Personoplysningerne registreres hos AK Smede & Staldteknik ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.Akshop.dk er den marketingansvarlige.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Den dataansvarlige på Akshop.dk er Akshop.dk.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan fx. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: arne@akstaldteknik.dk.
Læs vores persondatapolitik her
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på arne@akstaldteknik.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Enwebshop.dk
Adresse
Postnr. og by
e-mail: xxx@xxx.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret 31-10-2023.